Des de CGT Ensenyament Penedès-Garraf denunciem que alumnes i famílies de l’INS Andreu Nin del Vendrell van haver de mobilitzar-se públicament allò que és de justícia: la manca de recursos per atendre les necessitats vitals d’un alumne en aquest institut. Malgrat els esforços del centre educatiu i les professionals per fer possible la continuïtat dels estudis de l’alumne, la política no inclusiva del departament d’educació ha provocat la inviabilitat de continuar amb els estudis d’aquest alumne.
En aquest cas s’ha trobat una solució puntual, gràcies a la mobilització de la comunitat educativa, continuïtat que no queda assegurada a partir de gener. Aquesta situació no és única a Catalunya, ja que hi ha 36 alumnes més amb estudis postobligatoris patint la mateixa situació de deixadesa institucional.
Aquesta és una mostra de com s’està desplegant els recursos del decret d’inclusió a Catalunya: amb pedaços, convenis anuals, subvencions i partides econòmiques temporals que provoquen situacions límit en l’atenció a l’alumnat més vulnerable. El decret s’acaba sostenint precàriament per l’esforç dels professionals i famílies, sense els recursos humans i econòmics que el departament d’educació hauria de desplegar i assumir. Tot i ser la seva obligació el Departament se’n desentén.
Des de CGT Ensenyament recordem que existeixen moltes figures professionals imprescindibles per assegurar la igualtat d’oportunitats i la dignitat de tot l’alumnat. Aquestes professionals haurien d’estar a tots els centres educatius de Catalunya. Dotacions que no arriben mai als centres educatius per la manca de pressupost i voluntat política. El 6% del PIB en educació, ja aprovat pel Parlament ho podria fer possible.
El Departament justifica i amaga aquesta manca crònica de pressupost i recursos, amb criteris purament burocràtics i economicistes, ignorant totalment la realitat del centre i les necessitats educatives concretes. Des de CGT Ensenyament denunciem que aquestes polítiques responen a un desmantellament progressiu de l’educació pública, deixant els professionals, l’alumnat i les famílies desemparades.
Per tot això:
- Exigim uns pressupostos amb el 6% per a l’educació pública.
- Reclamem que el Departament actuï amb responsabilitat i transparència, posant al centre els drets dels alumnes.
- Exigim que el departament d’educació, amb els seus caps al capdavant, es facin responsables públics de les decisions i manca de recursos, no responsabilitzat als centres educatius, ni a les famílies de les seves decisions unilaterals.
- Instem a tota la comunitat educativa a organitzar-nos per a exigir recursos que pertoquen per a una educació pública de qualitat.