EXIGIM L’AUGMENT DE PERFILS SOCIOEDUCATIUS ALS CENTRES EDUCATIUS PÚBLICSREUNIÓ AL PARLAMENT amb Irene Aragonès i Najat Driouech, diputades d’ERC a la Comissió Educació.

CGT Laborals Ensenyament hem expressat la nostra preocupació de què les places de programa de TIS i ES finalitzen l’agost del 2025.

Hi ha 393 places de TIS i 85 d’ES. Si no es dona continuïtat a aquestes places es perden les figures socials a molts centres educatius. Els claustres dels centres afectats creuen molt necessari la continuïtat d’aquests perfils, com és el cas de l’ INS Eduard Fontserè de l’Hospitalet de Llobregat el qual va convocar vaga per aquest motiu.

CGT Laborals Ensenyament estem en contra de què els perfils socioeducatius als centres educatius siguin contractades amb places temporals (de programa) quan en concret les Integradores Socials, perfil socioeducatiu creat l’any 2006 ja fa molts cursos que ha esdevingut amb èxit un perfil socioeducatiu essencial als centres educatius on està consolidat.

En l’actualitat la majoria d’Integradores Socials contractades pel Departament d’Educació i FP NO poden consolidar les seves places perquè les places de programa no poden sortir a oposició.
Per tant, a causa dels contractes de programa, més del 50% de la plantilla d’ Integradores Socials són interines i esdevenen la categoria laboral del PAE que pateix més precarietat i incertesa laboral. En el cas de les Educadores Socials als centres educatius gairebé tota la plantilla és temporal.

També hem expressat que les treballadores de programa són maltractades pel Departament d’Educació per un excés de burocràcia i per amenaces de perdre la feina en el cas de no realitzar correctament l’entrada de dades que es reclama des dels Fons Europeu.

CGT Laborals Ensenyament tenim coneixença que ERC quan encara estava governant en funcions va fer una nota de premsa on explicaven que estaven ultimant el Decret d’orientació i anunciaven un desplegament a 7 anys vista de perfils socioeducatius. En concret volien contractar 1468 TIS i 705 ES per desplegar almenys un perfil socioeducatiu a cada centre.

CGT Laborals Ensenyament reclamem al govern actual el desplegament de les places de TIS I ES que va anunciar l’anterior govern. Encara que no estem d’acord en la distribució i reordenació de perfils socioeducatius que volien realitzar en el nou Decret. Això ja ho lluitarem quan tinguem la dotació de places.
Reclamem a l’actual Departament d’Educació que comenci al curs 2025-26 amb el desplegament de noves places estructurals dels perfils socioeducatius.

És imprescindible fer el desplegament d’aquestes figures conjuntament amb un pla d’entrada d’aquestes als centres que ha de passar per la revisió, concreció i millora de les funcions i tasques, així com de la formació dels equips directius en vers les demandes d’aquestes professionals així com dels equips docents respecte als rols, encàrrecs i treball en xarxa amb aquestes figures.

CGT Laborals Ensenyament assistirà al Parlament en una compareixença per posar en valor la importància dels equips socials als centres educatius públics i la mancança que hi ha hagut en el seu desplegament.

imParAblEs!

JuntesSomMésFortes!