Horari del Personal Docent 2025-26

Accés a pdf amb informació d’horaris a la web del departament

Document gestió del temps del Personal Docent

Horari general del personal docent

L’equip de docents dels centres educatius públics inicia les activitats d’organització del curs l’1 de setembre i les finalitza el 30 de juny.

Tot i que, generalment, el mes de juliol es reserva perquè el professorat faci activitats de formació, la direcció del centre pot requerir-ne la presència durant la primera setmana de juliol, si es donen circumstàncies excepcionals que ho justifiquin.

Durant aquest període, el personal docent titular del centre té una jornada laboral setmanal de 37 hores i 30 minuts, d’acord amb el règim general aplicable als funcionaris de la Generalitat de Catalunya.

Mestres amb destinació a escoles i centres d’educació especial

  1. Docència (23 hores setmanals) hores de dilluns a divendres:
    • Activitats amb grups classe
    • Suport escolar personalitzat i altres activitats de suport
    • Atenció a la diversitat
    • Tutories individuals i de grup
    • Substitució d’absències de curta durada
    • Activitats directives i de coordinació (amb les dedicacions previstes per exercir aquestes funcions).
  2. Activitats complementàries d’horari fix (7 hores setmanals) al centre:
    • Coordinació i reunions de centre
    • Activitats de tutoria i atenció a les famílies o responsables legals de l’alumnat
    • Seminaris de coordinació d’equips directius
    • Formació en el centre
    • Subxarxa de coordinació digital
    • Altres activitats formatives que autoritza la direcció general.
    • Treball en equip i col·laboració amb altres professionals
    • Dinamització del Pla català de l’esport, si escau.
    • Custòdia d’alumnes, si cal, prioritzant l’atenció a l’alumnat.
  3. Altres activitats relacionades amb la docència (7 hores i 30 minuts):
    • Preparació de classes i programacions
    • Correccions
    • Formació permanent
    • Reunions pedagògiques
    • Altres

Aquestes activitats no s’han de fer necessàriament al centre.

L’horari que programa i aprova la direcció, recollit al document “Organització del temps escolar”, ha de respectar la jornada setmanal de 37 hores i 30 minuts i és de compliment obligatori.

Si la direcció encarrega activitats fora de l’horari fix, però dins de la jornada laboral, i se superen les 37 hores i 30 minuts setmanals, cal compensar l’excés amb hores no lectives, segons el criteri de la direcció, preferentment dins dels deu dies lectius següents.

La direcció ha de garantir la cobertura de les substitucions de curta durada amb mesures que s’han d’incloure en les normes d’organització i funcionament del centre. També pot reassignar provisionalment grups i hores lectives, incloses les complementàries, per evitar que cap classe quedi desatesa.

Aquestes mesures s’apliquen d’acord amb l’article 44 del Decret102/2010, d’autonomia dels centres educatius.

Professorat amb destinació als instituts, a les escoles d’art i a les escoles oficials d’idiomes

L’horari setmanal és de 37 hores i 30 minuts, que es distribueixen en:

  1. Permanència al centre en horari fix (24 hores):
    • 18 hores lectives de dilluns a divendres (preferentment han d’estar compactades). Aquestes hores es poden considerar com a mitjana quan el centre no faci una distribució horària uniforme al llarg del curs escolar, si hi ha variacions trimestrals.
    • 6 hores d’activitats complementàries:
      • Guàrdies i altres vigilàncies
      • Reunions d’equip docent i de departament
      • Coordinacions d’àmbit i de tutories
      • Comissió d’atenció educativa inclusiva
      • Coordinacions per a l’atenció a la diversitat
      • Coordinació d’equips directius
      • Formació en el centre
      • Subxarxa de coordinació digital
      • Altres encàrrecs de la direcció dins les seves funcions
  1. Activitats complementàries no sotmeses a l’horari fix (6 hores):
    • Reunions d’avaluació, de claustre i de consell escolar
    • Reunions amb famílies o tutors o tutores de l’alumnat
    • Coordinació o mentoria de pràctiques
    • Tutoria a professorat novell
    • Coordinació amb altres centres, professionals o entitats externes
    • Activitats de reforç i de tutoria

Aquestes activitats es poden portar a terme de manera telemàtica.

  1. Preparació i organització d’activitats (7 hores i 30 minuts):
    • Seguiment de l’alumnat
    • Elaboració de materials
    • Programació i coordinació d’activitat.
    • Projectes d’innovació
    • Millores educatives
    • Activitats formatives

Aquestes activitats no s’han de fer necessàriament al centre.

L’horari que programa i aprova la direcció, recollit al document “Organització del temps escolar”, ha de respectar la jornada setmanal de 37 hores i 30 minuts i és de compliment obligatori.

Si la direcció encarrega activitats fora de l’horari fix, però dins de la jornada laboral, i se superen les 37 hores i 30 minuts setmanals, cal compensar l’excés amb hores, segons el criteri de la direcció, preferentment dins dels deu dies lectius següents.

La direcció ha de garantir la cobertura de les substitucions de curta durada amb mesures que s’han d’incloure en les normes d’organització i funcionament del centre. També pot reassignar provisionalment grups i hores lectives, incloses les complementàries, per evitar que cap classe quedi desatesa.

Aquestes mesures s’apliquen d’acord amb l’article 44 del Decret 102/2010.

Personal docent amb destinació als centres de formació de persones adultes

Cos de mestres

  1. 20 hores lectives de dilluns a divendres (preferentment han d’estar compactades). Aquestes hores es poden considerar com a mitjana quan el centre no faci una distribució horària uniforme al llarg del curs escolar, si hi ha variacions trimestrals, que inclouen:
    • Activitats amb grups classe
    • Docència a l’aula d’autoformació
    • Acció tutorial (atenció a alumnes, entrevistes i seguiment del pla de treball)
    • Activitats directives i de coordinació, amb les dedicacions previstes per exercir aquestes funcions.
  2. Activitats complementàries d’horari fix (7 hores), que poden incloure:
    • Substitucions d’absències de curta durada
    • Reunions setmanals
    • Acció tutorial (atenció a l’alumnat, entrevistes i reunions, documentació acadèmica, elaboració d’itineraris formatius, etc.)
    • Coordinació de programes, d’ensenyaments, nivells, àmbits i tutories
    • Adaptació del currículum a les necessitats i les característiques de l’alumnat
    • Manteniment d’aules específiques (autoformació, informàtica, laboratori, etc.)
  3. Presència no sotmesa a l’horari fix (3 hores) per a:
    • Reunions d’avaluació, de claustre i de consell escolar
    • Coordinació amb centres, professionals i entitats externes
    • Altres encàrrecs de la direcció
  4. Tasques que poden ser fora del centre (7 hores i 30 minuts), per a:
    • Preparació de classes
    • Correcció d’activitats
    • Formació
    • Reunions pedagògiques
    • Preparació de programacions
    • Intervencions educatives individualitzades

En els centres penitenciaris, dins les hores complementàries (tant d’horari fix com no fix), s’inclouen les tasques de participació en equips multidisciplinaris i òrgans col·legiats, així com les de gestió i coordinació penitenciària.

Cos de professorat d’ensenyament secundari

  1. Permanència al centre en horari fix (24 hores), que inclouen:
    • 18 hores lectives de dilluns a divendres (preferentment han d’estar compactades). Aquestes hores es poden considerar com a mitjana quan el centre no faci una distribució horària uniforme al llarg del curs escolar, si hi ha variacions trimestrals.
      • Activitats amb grups classe
      • Docència a l’aula d’autoformació
      • Activitats directives i de coordinació, amb les dedicacions previstes per exercir aquestes funcions.
    • 6 hores d’activitats complementàries d’horari fix:
      • Substitucions d’absències de curta durada
      • Reunions setmanals
      • Coordinació de programes, ensenyaments, nivells, àmbits i tutories
      • Adaptació del currículum a les necessitats i característiques de l’alumnat
      • Manteniment de les aules específiques (autoformació, informàtica, etc.)
      • Altres encàrrecs de la direcció dins les seves funcions
  2. Activitats complementàries, no sotmeses a l’horari fix (6 hores):
    • Reunions d’avaluació, de claustre i de consell de centre
    • Activitats de tutoria (informació, orientació, acompanyament i atenció a l’alumnat, entrevistes i reunions, documentació acadèmica, elaboració d’itineraris formatius, etc.)
    • Tutoria de professorat novell
    • Coordinació amb altres centres
    • Reunions amb professionals i entitats externes

Aquestes activitats es podran portar a terme de manera telemàtica.

  1. Altres activitats (7 hores i 30 minuts setmanals):
    • Preparació de classes
    • Seguiment de les tasques i de l’aprenentatge de l’alumnat
    • Elaboració de materials
    • Programació i coordinació d’activitats
    • Impuls de projectes d’innovació i millora educativa
    • Participació en cursos i activitats de formació

En els centres penitenciaris, dins les hores complementàries (tant d’horari fix com no fix), s’inclouen les tasques de participació en equips multidisciplinaris i òrgans col·legiats, així com les de gestió i coordinació penitenciària.

En l’educació de persones adultes, es poden assignar hores lectives setmanals variables segons la planificació dels ensenyaments i nivells. Aquesta distribució s’ha d’ajustar a les normes d’organització i funcionament del centre i ha de respectar el còmput anual d’hores.

La direcció ha de garantir la cobertura de les substitucions de curta durada amb mesures que s’han d’incloure en les normes d’organització i funcionament del centre. També pot reassignar provisionalment grups i hores lectives, incloses les complementàries, per evitar que cap classe quedi desatesa.

Aquestes mesures s’apliquen d’acord amb l’article 44 del Decret 102/2010.

Horari de professorat de religió

El professorat de religió amb dedicació completa té la mateixa dedicació horària setmanal (lectiva i complementària) que el personal funcionari docent del mateix nivell educatiu. Si la jornada és parcial, cal ajustar proporcionalment l’assignació d’horari lectiu i complementari.

Quan imparteix docència en més d’un centre públic, es poden comptar fins a dues hores per itinerància. Aquesta reducció s’inclou dins les hores totals del contracte i

s’aplica sobre les hores no lectives de permanència. Les direccions dels centres implicats han de coordinar-se per garantir la compatibilitat horària.

El professorat de religió de centres públics forma part del claustre com a personal docent i pot participar en tots els òrgans docents, excepte en aquells reservats a personal funcionari. En cap cas, aquestes funcions poden suposar un increment de la plantilla de religió.