#29N Comunicat de CGT Ensenyament al professorat

Aquest dissabte 29 de novembre, tindrà lloc la Manifestació de la marxa de la dignitat sota els lemes “Pa, treball i sostre i dignitat”. Us animem a participar i us convidem a que ho feu amb nosaltres, al bloc de la CGT que formarem juntament amb els i les nostres companyes d’altres sectors i sindicats. Hem quedat a les 17:30 hores a Rda. Sant Antoni amb Pl. Universitat (Barcelona).

En aquesta ocasió l’Assemblea de docents no participarà amb pancarta pròpia donat que no hi ha hagut consens a la comissió mixta en anar sota el lema “Per un nou model educatiu”, en referència a la ILP d’educació. Lamentem que USTEC hagi prioritzat a l’assemblea de les marxes la ILP per davant de reivindicacions que considerem més urgents com “substitucions des del 1r dia al 100%” o el lema de consens de l’assemblea que és “ni LOMCE, ni LEC, ni retallades.”

Tampoc no hi ha hagut resposta positiva de la resta de sindicats de la comissió mixta a la nostra proposta de, malgrat les discrepàncies, portar la pancarta de l’Assemblea de docents “Ni LOMCE, ni LEC, ni retallades” al costat del lema “Per un nou model educatiu”. D’altra banda, CCOO ha llençat ja la seva pròpia convocatòria. Per tant, no considerem que l’anomenat bloc d’ensenyament sigui, pels fets esmentats, ni unitari, ni de consens.

Però hi ha una raó fonamental per veure aquest 29 de novembre en positiu: és una oportunitat per, a més de portar les nostres pròpies reivindicacions, compartir amb les nostres companyes i companys, aquelles que són de tota la classe treballadora com ara el no pagament del deute, la derogació de les reformes laborals o la retirada de totes i cadascuna de les retallades, entre d’altres.

També volem fer vos arribar el comunicat acordat pels nombrosos col•lectius i organitzacions de les marxes davant el que han qualificat de “nou intent d’apropiació de CCOO i UGT:

Fins dissabte!

Barcelona 25 de novembre de 2014