CGT Ensenyament demanem un COMPROMÍS POLÍTIC FERM PER A LA MILLORA DE L’EDUCACIÓ DE PERSONES ADULTES AL LLARG DE LA VIDA. La formació de persones adultes ha estat relegada al final de la llista i fins i tot oblidada reiteradament pels diferents governs, Conselleries d’Educació i grups polítics al llarg dels anys.
L’educació al llarg de la vida és un dret, no una opció.
L’educació pública de persones adultes és un dret fonamental i una eina clau per a la inclusió social, la igualtat d’oportunitats i la cohesió social. L’educació de persones adultes és un dret fonamental que garanteix la igualtat d’oportunitats, promou la inclusió social i reforça la cohesió de la nostra societat. Apostar per una educació pública, accessible i de qualitat per a totes les persones adultes és essencial per construir una societat més justa, oberta i equitativa. CGT Ensenyament tenim un compromís clar vers el sector i continuem treballant PER TAL D’EXIGIR UN COMPROMÍS POLÍTIC REAL que doni lloc a les MILLORES SUBSTANCIALS QUE NECESSITA EL SECTOR davant dels reptes actuals.
Reivindiquem una millora clara i substancial de plantilles ampliant-les i potenciant l’estabilitat d’aquestes. Actualment, després dels anys d’abandonament, tan sols un 9,8 % de les plantilles són places definitives i estables en els CFA. Un 90,2 % de les plantilles són inestables i sense seguretat de continuïtat. S’han generat al llarg dels anys claustres petits i inestables que dificulten fomentar ofertes que donin resposta a les necessitats del sistema. Cal que es faci una embranzida i s’ampliïn les plantilles per tal d’enriquir el sector amb ofertes educatives millorades com a exemple per poder donar resposta a les llargues llistes d’espera per poder gaudir dels cursos d’aprenentatge de llengua catalana i castellana que tenen els CFA.
Cal que es tingui en compte els CFA en el Pla de Xoc pel català plantejat des de Política lingüística, en el qual no s’han contemplat, ni esmentat els centres de formació d’adults, INVISIBILITZANT la tasca que en els CFA es fa. S’orienta el pressupost per a tal finalitat a entitats privades, quan els CFA tenen professionals especialitzats en l’àmbit de la comunicació que podrien desenvolupar aquesta tasca i és la RESPOSTA PÚBLICA A TAL ENSENYAMENT. Pot perfectament formar part del catàleg d’ensenyament que s’hi imparteix. Tan sols cal millorar les plantilles per poder assumir-lo. Prou invisibilitzar al sector!
Les escoles de noves oportunitats ja són els CFA, no entitats privades amb ànim de lucre. Demanem que ens tinguin en compte. Els CFA som la resposta d’educació pública que ja existeix. Cal visibilitzar i fomentar el sector.
Treballem dins la Mesa d’Educació Pública de Persones Adultes (plataforma formada des de fa 40 anys per professorat de CFA i sindicats) per tal d’aconseguir un veritable compromís per part de la Conselleria d’Educació i del govern per dignificar el sector i aconseguir una xarxa pública única d’educació de persones adultes al llarg de la vida que afavoreixi l’accés a l’educació propera i amb prou recursos per poder donar resposta a les necessitats que la ciutadania demana i en té el dret. Per això, impulsem i donem suport a la campanya que des de la Mesa d’Educació pública d’adults, conjuntament amb la resta de components, hem engegat amb UNA RECOLLIDA D’ADHESIONS DE CENTRES I ENTITATS I DE SIGNATURES DE CIUTADANIA del manifest aprovat en assemblea que reivindica la importància d’aquest àmbit educatiu i demana el compromís ferm de les institucions i la societat.
Demanem al govern, al Departament d’Ensenyament i a la resta de grups polítics del Parlament que es posicionin davant les reivindicacions del sector i siguin l’embat que cal per aconseguir una educació pública al llarg de la vida per a tothom i de qualitat. És un dret fonamental que s’ha de garantir, no una opció.
Adjuntem el manifest per a la recollida d’adhesions i signatures. Us demanem que feu arribar les vostres adhesions al correu de la Mesa: [email protected]