Des de CGT Ensenyament fem una crida a docents, Personal d’Atenció Educativa, Bressol, Personal d’Administració i Serveis, personal del Lleure educatiu i a tota la comunitat educativa a sortir als carrers en aquest nou cicle de mobilitzacions per defensar l’Escola Pública. El deteriorament de les nostres condicions laborals és el deteriorament directe de la qualitat educativa. Ja n’hi ha prou de sostenir el sistema amb precarietat.
Reivindiquem un increment salarial per a tots els col·lectius que conformem l’educació pública. Valorar i respectar les professionals és imprescindible per garantir una educació de qualitat. Sense condicions dignes, no hi ha escola pública forta.
Exigim una reducció de ràtios per oferir l’atenció que es mereix el nostre alumnat, i un increment real del personal d’atenció educativa: tècniques d’educació infantil, educadores d’educació especial, integradores socials, educadores socials i auxiliars d’educació especial. El Decret d’Inclusió sense pressupost és una retallada de facto, emmascarada amb discursos progressistes. La inclusió, sense recursos, sobrecarrega les aules i precaritza encara més les treballadores.
Denunciem la burocratització extrema del sistema educatiu. L’excés de papers ens roba temps per compartir, analitzar, coordinar-nos i preparar classes, i ens obliga a omplir documents per avaluacions inútils i tendencioses que no milloren l’educació ni l’aprenentatge.
Defensem currículums consensuats, que garanteixin l’accés real al coneixement de la classe treballadora i que es construeixin amb la participació activa de qui els ha de dur a terme. Sense democràcia pedagògica, no hi ha educació emancipadora.
Reclamem la internalització immediata dels sectors externalitzats: lleure educatiu, monitores, cuina i neteja. Els diners públics han d’anar a l’escola pública, no a les empreses que fan negoci amb drets bàsics.
Reclamem el retorn de la democràcia als centres. Els decrets derivats de la LEC imposen una verticalitat que redueix la participació docent i trenca el sentiment de pertinença, elements imprescindibles per a la qualitat educativa i el benestar laboral.
Per tot això, fem una crida a tots els sectors de l’educació, a les famílies i a l’estudiantat a:
- participar en la manifestació del dissabte 24 de gener a les 11.30 h a Arc de Triomf,
- donar suport a la vaga del personal d’atenció educativa del 29 de gener
- i a la primera vaga docent de l’11 de febrer.
Com a sindicat assembleari, de classe i combatiu creiem que és fonamental impulsar el màxim d’assemblees de centres i zones, que comptin amb participació del conjunt de treballadores de l’educació i que debatin sobre com seguim més enllà de l’11F per aconseguir millors condicions per a totes i millores per a l’educació de totes.
La lluita és col·lectiva.
Sense drets laborals no hi ha educació pública. Organitzem-nos i sortim al carrer.
FEM-NOS RESPECTAR! RECUPEREM EL QUE ÉS NOSTRE



