Rebutgem l’exclusió del 0-3 a l’ACORD DE MILLORES DEL SISTEMA EDUCATIU. El 0-3 diu NO a l’acord!

El preacord de divendres 29 de maig, amb USTEC i ASPEC com a nous aliats a l’acord educatiu de “país”, no ha deixat indiferent a ningú. 

Al llarg del cap de setmana hem vist bullir els grups de whatsapp, les assemblees, les xarxes, les convocatòries…, ja que tant les treballadores com la societat se’n fa creus que una mica més de salari pugui convertir-se en el remei per resoldre la crisi educativa a la que ens trobem immersos i per la qual milers i milers de treballadores, de la mà també de famílies, estudiants…, hem omplert els carrers el darrer curs.

La LEC (aprovada el 2017) ens ha dut a les portes d’una veritable crisi educativa, i l’engany del 6% del PIB i de la inclusió (amb recursos insuficients), entre d’altres, està acabant amb l’educació pública del nostre país. Per poder conèixer millor tots els ets i uts d’aquesta situació us convidem a llegir el següent comunicat: Diem NO al pre-acord. Seguim organitzant-nos i lluitant!

Però, QUÈ HA PASSAT AMB EL 0-3?

El 0-3, com no és d’estranyar, ha tornat a quedar al marge. Les argumentacions que fan alguns són tristes i a la vegada indignants. Estem molt cansades de què només se’ns tingui en consideració en benefici de tercers: pels polítics en les campanyes electorals, pel capitalisme pel que fa a la conciliació… Repetim, SOM ETAPA EDUCATIVA.

Tot i que des de la CGT s’ha intentat posar el 0-3 damunt la taula al llarg de tot el conflicte, el problema que tenim és tant i tant gros que som poques les que ens atrevim a mirar-lo de cara, la resta se’n desentén i la dinàmica constant és la de desentendre’s o anar passant la pilota i les responsabilitats els uns als altres. Malgrat això, no podem desistir i hem de continuar interpel·lant a tothom perquè el Govern es posi a treballar ja, per una xarxa 100% pública que garanteixi una educació digna també en la primera etapa de vida. 

Enguany el sector s’ha alçat! I tal com hem mostrat en totes les convocatòries on hem estat cridades, no ens aturarem fins a aconseguir millores pel sector. No aturar-se és sinònim de continuar sortint al carrer per exigir que en l’acord de millores del sistema educatiu es contemplin avenços reals pel 0-3.

PER QUÈ LES DARRERES MESES SECTORIALS DE DOCENTS PODIEN SER UN LLOC ON PARLAR DEL 0-3?

Alguns diuen que això no pot ser, que les meses sectorials de docents no són un espai on es pugui parlar del 0-3, però és interessant saber que els mateixos que ho diuen van signar, i han signat un preacord on sí que apareix el 0-3. L’Acord del març (signat per CCOO i UGT) no entra en detall, ni concreta calendaris que puguin garantir les millores necessàries que requereix el sector, però, en canvi, sí que en ell es reafirma el poder dels ajuntaments i les empreses supeditant les condicions del primer cicle (0-3) a interessos arbitraris que, lluny de garantir drets i equitat, continuen perpetuant la precarització i la discriminació de la petita infància i de les seves treballadores. (Podeu consultar el que l’Acord del març diu del 0-3 en el Punt 3, subapartat IX).

Des de la CGT estem molt decebudes amb tot plegat, també pel que fa al 0-3,  ja que el nou acord era una possibilitat històrica per començar a caminar cap a un nou paradigma del sector. L’espai de negociació que s’ha donat, a conseqüència de les darreres vagues, entre l’administració i els sindicats, era una gran oportunitat per aconseguir, de manera urgent, millores més que necessàries com ara: la baixada de ràtios des del 0-3. Però, a conseqüència de la manca d’interès i de voluntat per millorar una sola coma de la nostra realitat, les nostres demandes han estat obviades des de l’inici. A banda, donat que el 0-3 també estava cridat a les vagues de maig i juny, ja que tots els sectors necessitem millores urgents per revertir la crisi actual del sistema educatiu, ens reafirmem en què, tal com vam reclamar des d’un inici, el més legítim hagués estat permetre que fos el Comitè de Vaga l’encarregat de negociar amb el Departament d’Educació. Compartim amb vosaltres un article sobre això: https://www.esquerradiari.cat/L-excusa-que-el-preacord-es-va-negociar-a-la-Mesa-Sectorial-per-justificar-l-oblit-de-PAE-i-0-3-no

Segons tot l’exposat anteriorment, cadascú pot extreure les seves pròpies interpretacions, però per nosaltres dir que el 0-3 no podia ser tractat en aquesta negociació és del tot oportunista.

I, ARA QUÈ? 

Tal com sempre hem fet, continuarem lluitant per una educació pública, de qualitat, per tothom i per la millora de les condicions de TOT el personal educatiu i per ser fidels a això i responent a la realitat del moment des de CGT 0-3 Catalunya continuarem organitzant-nos i sortint al carrer, perquè tenim infinitat de raons per fer-ho i perquè el que demanem és tan bàsic i transcendental que ara que ens hem empoderat no hi haurà qui ens aturi.

Anoteu bé a l’agenda la pròxima convocatòria de vaga unitària, aquell dia en un únic bloc de bressol, tornarem a cridar que EL 0-3 HI ÉS, que EL 0-3 NO POT MÉS, i juntes tornarem a exigir de nou SOLUCIONS, JA!

Clicant aquí, podeu trobar tota la documentació en relació als SSMM, els preavisos de vaga, etc.

Dit això us volem convidar a coneixe’ns millor, ja que el simple fet de conèixer millor la identitat de cadascun dels sindicats pot convertir-se en una eina molt valuosa per aconseguir capgirar la situació del 0-3. Cert és que per lluitar no cal estar afiliada a cap sindicat, però estar-ho et dona eines i més força, així que si tens ganes de sumar-te de manera combativa a la REVOLUCIÓ DEL 0-3 et convidem a fer créixer la xarxa que des de la CGT estem construint a escala autonòmica, per fer-ho tant sols has de clicar aquí!

A més a més, també estem participant activament en la Plataforma 0-3 Catalunya i, per tant, volem aprofitar aquest comunicat per informar-vos que el passat divendres 29 el Departament va anul·lar-nos la reunió que teníem convocada per tractar en exclusiva les reivindicacions del sector. Encara no tenim nova data, esperem aviat tenir una resposta, i que aquesta sigui efectiva perquè el Departament ens consideri un òrgan legítim per a tractar tots els temes que ens ocupen.

I ja per acabar, i no menys important, des de CGT 0-3 Catalunya us convidem a participar de l’assemblea oberta de demà, dimarts 2 de juny a les 18:00 h. Donat el fet que som l’únic sindicat que ha convocat al 0-3 (juntament amb el PAE i el lleure) al 0-3 a tot el cicle de vagues educatives de maig i juny, perquè d’entre moltes raons així ho va decidir la nostra afiliació, ens disposem a fer aquesta trobada en línia amb l’objectiu de continuar organitzant-nos com a col·lectiu.

Enllaç: https://meet.jit.si/cgtcatalunya03

La lluita serveix. Continuem organitzant-nos, i juntes aconseguirem la dignitat que el 0-3 mereix!