COMPETÈNCIES 360

CGT Laborals Ensenyament presenta una instància de queixa formal davant el Departament d’Educació i la Direcció General de Funció Pública

Des de CGT Laborals Ensenyament hem registrat formalment una instància de queixa i rebuig davant el Departament d’Educació i Funció Pública contra el sistema d’avaluació de competències 360º

Aquesta acció s’emmarca dins la nostra defensa dels drets laborals i la dignitat professional del personal laboral d’Administració..

El document presentat recull nombroses irregularitats i mancances del procés, entre les quals destaquem:

  • L’obligatorietat d’una formació i qüestionari que no garanteixen el cobrament del complement, i que només serveixen per accedir a una avaluació subjectiva.
  • La inexistència de cap justificant per part del treballador o treballadora que acrediti haver completat i superat el qüestionari.
  • Les incoherències en les puntuacions, detectades entre persones que han respost exactament igual.
  • L’ús del sistema com a instrument de control, que genera malestar, desigualtat i desconfiança dins els equips.

Davant d’això, CGT Laborals Ensenyament exigeix:

  • La retirada immediata del sistema d’avaluació 360º.
  • La inclusió directa del complement en nòmina, sense condicions subjectives ni qüestionaris.
  • La reorientació dels fons destinats al 360º a la contractació de personal de suport i a millorar la inclusió educativa.
  • Una veritable transparència i participació sindical en totes les decisions que afectin els drets del personal.

Continuarem denunciant aquest model injust i reclamant que els recursos públics serveixin per millorar les condicions laborals i educatives, no per fomentar sistemes de control i desigualtat.

CGT Laborals Ensenyament

En defensa de les treballadores i per una administració pública justa i transparent