Índex de continguts
Presenta la sol·licitud
Normativa
Dates clau
- Publicació de la convocatòria al DOGC: 27 d’octubre de 2025.
- Termini de presentació de sol·licituds: del 28 d’octubre al 24 de novembre de 2025. Enllaç presentació sol·licitud
- Termini per presentar-se voluntàriament com a membre de tribunal: fins al 24 de novembre. Enllaç tribunals
- Llista provisional de persones aspirants admeses i excloses: en el termini màxim d’un mes, vençut el termini de presentació de sol·licituds.
- Termini de reclamacions a la llista provisional de persones aspirants. admeses i excloses: 10 dies hàbils des de l’endemà de la publicació. Aproximadament cap a finals de febrer.
- Llista definitiva de persones admeses i excloses: màxim set dies naturals abans de l’acte de presentació.
- Tramesa per correu electrònic de la programació didàctica al tribunal assignat: el dia anterior a l’acte de presentació.
- Prova de llengües: Abans del 7 de març. Segurament el 6 de març.
- Primera prova: 7 de març.
- Fi del procediment de selecció: abans de finals de juny de 2026.
- Presa de possessió com a personal funcionari en pràctiques: 1 de setembre de 2026.
- Nomenament com a funcionari de carrera: 1 de setembre de 2027.
Cos de professors d’ensenyament secundari (590)
| Codi | Especialitat | L | LR | E | ER | Total | 
| 502 | Anàlisi i química industrial | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | 
| 505 | Formació i orientació laboral | 26 | 2 | 21 | 1 | 50 | 
| 507 | Informàtica | 19 | 1 | 15 | 1 | 36 | 
| 509 | Navegació i instal·lacions marines | 3 | 0 | 2 | 0 | 5 | 
| 511 | Organització i processos de manteniment de vehicles | 6 | 1 | 4 | 0 | 11 | 
| 517 | Processos diagnòstics clínics i productes ortoprotètics | 14 | 1 | 11 | 1 | 27 | 
| 518 | Processos sanitaris | 4 | 0 | 3 | 0 | 7 | 
| 519 | Processos i mitjans de comunicació | 5 | 1 | 4 | 0 | 10 | 
| 525 | Sistemes electrotècnics i automàtics | 8 | 1 | 6 | 0 | 15 | 
| 606 | Instal·lacions electrotècniques | 10 | 1 | 9 | 0 | 20 | 
| 608 | Laboratori | 5 | 1 | 4 | 0 | 10 | 
| 612 | Oficina de projectes de construcció | 3 | 0 | 2 | 0 | 5 | 
| 615 | Operacions de processos | 3 | 0 | 2 | 0 | 5 | 
| 619 | Procediments de diagnòstic clínic i ortoprotètics | 9 | 1 | 7 | 0 | 17 | 
| 620 | Procediments sanitaris i assistencials | 37 | 2 | 30 | 1 | 70 | 
| 627 | Sistemes i aplicacions informàtiques | 31 | 2 | 26 | 1 | 60 | 
| 629 | Tècniques i procediments d’imatge i so | 8 | 1 | 6 | 0 | 15 | 
| AN | Anglès | 33 | 2 | 27 | 1 | 63 | 
| DI | Dibuix | 16 | 1 | 12 | 1 | 30 | 
| ECO | Economia | 8 | 1 | 6 | 0 | 15 | 
| EF | Educació física | 25 | 1 | 20 | 1 | 47 | 
| FQ | Física i química | 37 | 2 | 30 | 1 | 70 | 
| LC | Llengua catalana i literatura | 77 | 4 | 63 | 3 | 147 | 
| LE | Llengua castellana i literatura | 60 | 3 | 49 | 2 | 114 | 
| MA | Matemàtiques | 96 | 5 | 77 | 4 | 182 | 
| TOTAL | 545 | 34 | 436 | 18 | 1033 | 
Cos de professors especialistes en sectors singulars de la formació professional (598)
| Codi | Especialitat | L | LR | Total | 
| 603 | Estètica | 4 | 0 | 4 | 
| 609 | Manteniment de vehicles | 28 | 2 | 30 | 
| Total | 32 | 2 | 34 | 
Cos de professors d’arts plàstiques i disseny (595)
| Codi | Especialitat | L | LR | E | Total | 
| 707 | Dibuix artístic i color | 3 | 1 | 2 | 6 | 
| 708 | Dibuix tècnic | 2 | 0 | 1 | 3 | 
| 709 | Disseny d’interiors | 2 | 0 | 2 | 4 | 
| 712 | Disseny gràfic | 2 | 0 | 2 | 4 | 
| 720 | Materials i tecnologia: disseny | 1 | 0 | 1 | 2 | 
| 721 | Mitjans audiovisuals | 1 | 0 | 1 | 2 | 
| 722 | Mitjans informàtics | 3 | 1 | 2 | 6 | 
| 723 | Organització industrial i legislació | 1 | 0 | 1 | 2 | 
| Total | 15 | 2 | 12 | 29 | 
Cos de mestres de taller d’arts plàstiques i disseny (596)
| Codi | Especialitat | L | LR | Total | 
| 819 | Tècniques murals | 2 | 1 | 3 | 
| 820 | Tècniques tèxtils | 1 | 0 | 1 | 
| Total | 3 | 1 | 4 | 
L= procediment d’ingrés lliure; LR= reserva per a persones amb discapacitat del procediment lliure; E= procediment d’accés a un cos de grup superior; ER= reserva per a persones amb discapacitat del procediment d’accés.
Desenvolupament de les proves
Fase d’oposició:
2 proves amb caràcter eliminatori.
Primera prova
- Part A: Prova pràctica (70%)
- Part B: Desenvolupament d’un tema (30%)
Per a superar aquesta primera prova les persones aspirants han d’obtenir una puntuació mínima igual o superior a cinc punts.
Per a superar cadascuna de les dues parts s’ha d’obtenir una puntuació mínima de 2,5 punts.
Per al sorteig dels temes de la PART B es tenen en compte els criteris següents:
a) En les especialitats que tinguin un nombre no superior a 25 temes, s’ha de triar d’entre dos temes.
b) En les especialitats que tinguin un nombre superior a 25 temes i inferior a 51 temes, s’ha de triar d’entre tres temes.
c) En aquelles especialitats que tinguin un nombre superior a 50 temes, s’ha de triar d’entre quatre temes
Temps de realització: 3 hores a la Part A i 2 hores a la Part B.
Segona prova
- Part A: programació didàctica
- Part B: unitat didàctica o situació d’aprenentatge (exposició oral)
Per a la seva superació les persones aspirants han d’obtenir una puntuació igual o superior a 5 punts.
PART A de la segona prova: programació didàctica
La programació de la persona aspirant ha de contenir un mínim de 6 unitats didàctiques o activitats d’ensenyament-aprenentatge.
Característiques formals i presentació de la programació didàctica:
Extensió màxima de 70 pàgines impreses a doble cara (35 fulls), en format DIN A4, d’un interlineat d’1,5 i amb un cos de lletra tipus Arial d’11 punts, sense comprimir. Ha de tenir una portada amb les dades d’identificació de la persona aspirant i el cos i l’especialitat a les quals es presenta i incloure-hi un índex. També s’hi pot incorporar bibliografia. Tant la portada com l’índex i la bibliografia no comptabilitzen en les 70 pàgines (35 fulls). En el cas d’utilitzar-hi taules, únicament el cos de la lletra de les taules pot reduir-se fins a 9 punts, sense comprimir.
Els annexos, que no poden superar les 20 pàgines impreses a doble cara (10 fulls), estan formats per una mostra de material didàctic proposat en les situacions d’aprenentatge, unitats didàctiques o activitats d’ensenyament-aprenentatge, com les activitats o instruments d’avaluació i els instruments organitzatius.
La presentació de la programació s’ha de fer obligatòriament en format digital, en PDF, i formarà part de la documentació del procediment selectiu. El termini s’iniciarà, en tot cas, amb posterioritat a l’inici de la primera prova del procediment d’ingrés i serà de 5 dies hàbils.
En el moment de la presentació, l’aspirant pot utilitzar un exemplar de la programació aportat per ell mateixa i un guió. El guió no ha d’ocupar més d’un full DIN A4 per les dues cares, o si es presenta en format digital, que no sobrepassi les dues pantalles, en forma d’esquema. Servirà per a ordenar la seva exposició i, en qualsevol dels dos casos, s’ha de lliurar al tribunal en el moment de finalitzar-la (el guió en paper o, en el cas del guió en format digital, s’ha de lliurar al tribunal el document imprès, que en cap cas pot excedir d’un full per les dues cares)
PART B de la segona prova: situació d’aprenentatge o unitat didàctica
La persona aspirant ha de triar la situació d’aprenentatge o unitat didàctica d’entre tres extretes a l’atzar per ella mateixa, de les 6 desenvolupades en la seva pròpia programació.
-Defensa de la programació didàctica i de la situació d’aprenentatge o unitat didàctica o activitat d’ensenyament-aprenentatge davant el tribunal:
En aquesta segona prova l’aspirant disposa d’un període màxim de 40 minuts per a la defensa oral de la programació, l’exposició de la situació d’aprenentatge o unitat didàctica i posterior debat davant del tribunal, amb la distribució màxima de temps disponible següent: 30 minuts per a la defensa oral de la programació i la unitat didàctica o situació d’aprenentatge, distribuïts en un màxim de 10 minuts per a la defensa de la programació i el temps restant per a la presentació de la situació d’aprenentatge o unitat didàctica. El tribunal disposa de 10 minuts per a plantejar a la persona aspirant preguntes o qüestions en relació amb el contingut de la seva intervenció i de la contextualització en situacions concretes d’aula o de contingut pràctic.
La persona aspirant disposarà d’un exemplar de la programació didàctica i dels dos guions per a l’exposició oral i defensa.
Els criteris per a la preparació i exposició oral de la situació d’aprenentatge o unitat didàctica estan especificats a l’annex 5.
La qualificació corresponent a la fase d’oposició és la mitjana aritmètica de les puntuacions obtingudes en les proves d’aquesta fase, sempre que les dues hagin estat superades.
Fase de concurs
La puntuació final de la fase d’oposició és necessàriament entre cinc i deu punts i permet accedir a la fase de concurs.
Les persones aspirants que hagin superat la fase d’oposició han de presentar tots els mèrits que considerin oportuns.
La forma de presentació i acreditació dels mèrits es determinarà al web oposicionsdocents.gencat.cat
Un cop publicada la valoració provisional de mèrits, s’obre un termini de 5 dies hàbils per a presentar reclamacions. En aquest termini, les persones aspirants podran anar de forma presencial a la seu del tribunal per a reclamar.
Nota final
NOTA FINAL = 2/3 (fase d’oposició) + 1/3 (fase de concurs)