Resolució EDF/xxx/2025, de xx de xxxx de convocatòria de concurs oposició per a l’ingrés i accés a la funció pública docent.
El departament presenta una resolució de la convocatòria d’oposicions pràcticament idèntica al document que s’havia avançat prèviament. No hi ha hagut cap negociació sobre les qüestions de fons. Ni el còmput de les places, ni les especialitats. Tan sols una mera informació.
Un cop més res de les estabilitzacions dels treballadors i les treballadores que segueixen en frau de llei. Pregunta rere pregunta, cas omís. Cap sortida per un greuge intolerable que genera el mateix departament i que contravé la normativa europea.
El Departament informa:
Es convocaran 1100 places, un número totalment insuficient. No hi ha totes les especialitats de secundària i d’FP convocades. Tampoc hi ha concurs oposicions d’infantil i primària ni a les escoles oficials d’idiomes.
- Desglossament de les places:
1033 de secundària
Places 1100: 1033 secundària
34 FP singulars
29 arts plàstiques
El departament s’ha proposat avançar el concurs oposició, per escurçar terminis i resoldre-ho abans de les adjudicacions d’estiu, però manca planificació. Amb el calendari d’inici el 7 de març, tot són excuses, que si s’ajusten els terminis per publicar la convocatòria, per presentar sol·licituds, per fer les convocatòries dels jurats, etc.
Per resoldre els seus problemes organitzatius, de falta de recursos i de personal, s’acaba reduint la seguretat jurídica de tots i totes les aspirants.
- Estructura de les proves:
Prova 1: A1 (Tema) i A2 (Pràctica)
Prova 2: B1 (Programació) i B2 (Defensa)
No hi ha massa novetats sobre els requisits i les instruccions: Es manté el requisit del C1 de català. Es repetirà el sorteig per la lletra A. S’haurà d’entregar primer la programació per poder seguir amb la resta del procés, ja que per a la segona prova només se citarà a qui ha superat la primera prova i ha entregat la programació.
Però entre les qüestions més importants, sembla que el departament no vol que hi hagi acte presencial d’entrega de les programacions i vol habilitar un aplicatiu. Això no fa més que generar desconfiança, donada l’experiència dels aplicatius de la borsa i les dificultats tècniques. Més si la intenció és publicar un llistat de programacions rebudes amb tan sols dos dies per reclamar irregularitat. Això sí, asseguren que no farà falta signatura electrònica perquè s’identifiquen a l’aplicatiu.
També és significatiu que el Departament estudia la incongruència que suposa haver de desenvolupar una situació d’aprenentatge en la prova pràctica i, per tant, s’eliminarà per fer només els supòsits pràctics que corresponguin a cada matèria.
Respecte als mèrits: s’afegeix puntuació per títol de monitor, mentre no es contemplen els títols del grau mitjà, que són oficials.
CGT exigim:
El model de concurs oposició s’ha de canviar! No pot ser que sigui una prova tan memorística i que no tingui en compte l’esforç dels i les treballadores en els anys d’exercici de la professió.
L’estabilització de tots els treballadors i les treballadores en abús de temporalitat, és a dir, en frau de llei.
Que es resolguin les indemnitzacions als treballadors i treballadores ja estabilitzades i per estabilitzar.
Que hi hagi una planificació de places i de calendari a més llarg termini.
L’habilitació del procés d’adquisició de noves especialitats per al personal estabilitzat.
Revisió dels temps de la convocatòria i millor organització per no perjudicar interines i treballadores en actiu en general
Retribució immediata de totes les tasques de tribunal endarrerides i també de les dietes.
Feina feta, feina cobrada!
Substitució immediata de les persones que participin de tribunals
La publicació dels criteris d’avaluació i de les rúbriques amb la màxima transparència i rapidesa.
La reducció i/o l’eliminació de les taxes d’inscripció.
L’ampliació dels terminis per assegurar la seguretat jurídica de totes les persones aspirants.
Que l’entrega de la programació no sigui únicament online i depengui de l’arbitrarietat dels programes informàtics del departament d’educació.
Que les aspirants puguin tenir una còpia dels exàmens.
Que el grau mitjà també tingui una puntuació en els mèrits.