Ordre del dia:
1.- Resolució del director general de Professorat i Personal de Centres Públics, per la qual s’estableixen els criteris per gestionar la borsa de treball de personal interí docent per al curs 2025-2026.
2.- Resolució del director general de Professorat i Personal de Centres Públics, per la qual s’estableixen les bases per a l’actualització i modificació de les dades de les persones que integren la borsa de treball de personal interí docent per al curs 2025-2026
3.- RESOLUCIÓ EDU/xxxx/2025 de xx de juny, per la qual es modifica la RESOLUCIÓ EDU/1872/2024, de 28 de maig, per la qual s’aproven les bases reguladores de les convocatòries de concurs públic de mèrits per formar part de la borsa de treball del personal interí docent per prestar serveis en centres dependents del Departament d’Educació
4.- RESOLUCIÓ EDU/xxxx/2025, de xx de juny, per la qual s’obre convocatòria de concurs públic de mèrits per formar part de la borsa de treball del personal interí docent per prestar serveis en centres dependents del Departament d’Educació i Formació Professional
Administració:
A falta de l’aprovació definitiva dels textos les principals novetats seran:
- Les persones que estan a la borsa de manera provisional (NOVACO) se’ls hi aplicaran els criteris de la borsa igual (podran ser expulsades de la borsa per no acceptar un nomenament)
- Les persones que estan en NO DISPONIBILITAT no podran demanar les places de difícil cobertura.
- Tema compromís del màster: durant el curs vinent no trauran a ningú de la borsa (almenys fins al curs vinent)
- Han mantingut els ajustos sobre el segon algoritme de les adjudicacions. No caldrà posar en les peticions de la segona adjudicació tot allò que s’hagi demanat per al primer algoritme.
- Les places que passin a difícil cobertura no necessitaran haver passat dos dies per nomenaments telemàtics i quedar desertes, si no en un primer dia d’adjudicacions desertes passaran a difícil cobertura.
- Publicació de la llista 12 de juny (amb dades a 3 juny). Reclamacions del 12 al 23 de juny. Publicació de la llista definitiva 1a quinzena de juliol. Període d’inscripcions des de la publicació al DOGC fins a 5 de febrer.
- La borsa romandrà oberta tot l’any a efecte de modificació de dades.
Des de CGT:
Entre altres coses, hem demanat:
- Vist que sembla que el GES no seguirà el curs vinent, hem demanat que es plantegi un GES o el que abans es deien substitucions comarcals, per donar resposta a les baixes des del primer dia en llocs com les ZER o a les zones on costa més trobar substitucions.
- Demanem que el MÀSTER de professorat sigui públic, gratuït i amb oferta suficient.
- Substitucions des del primer dia de baixa, no pot ser que hagin de ser de 7 dies com és fins ara.
- Demanem la retirada del punt de la resolució sobre les no continuïtats del professorat substitut.
- Demanem la retirada del punt sobre les entrevistes. Acabem d’una vegada per totes en les entrevistes, ja sigui per vacants, perfils o substitucions.
- Trobem excessiu el període de dos anys sense poder demanar la NO disponibilitat.
TORN OBERT:
ADJUDICACIONS ESTIU:
- Es refermen en què els interins no podran rebre una proposta de continuïtat sota cap circumstància, en concret deixen molt clar que aquells interins que estan en un equip directiu saltaran.
- En canvi, quan parlem dels llocs que van per entrevista (AIS, llocs en seu penitenciària, PFI, IFE…) si no es presenta i no es troba cap funcionari sí que es podrà fer entrevista al juliol pels interins. De totes maneres avisen que estaran al damunt de les direccions i no permetran que si es presenten funcionaris amb els requisits, no són escollits per poder agafar un interí en la següent fase.
- Aclariment propostes de continuïtat persones que han participat voluntàriament:
-Es podrà fer proposta per equip directiu o plaça perfilada si estàs a un centre A amb plaça definitiva a A, i al concurs de trasllats has obtingut plaça a centre B.
-Es podrà fer proposta de continuïtat de qualsevol tipus si estàs a un centre A amb plaça definitiva a un centre B, i al concurs de trasllats t’han donat una definitiva a un centre C.
- Comissió de serveis, les persones han d’anar a la unitat (ST) on estan ara, no on volen anar, per tant, la petició es fa al servei territorial d’origen del centre on estan treballant aquest curs.
- Aules d’acollida, seràn adjudicades a les especialitats de l’àmbit lingüístic o orientació educativa, criteris per dotació de personal:
( 4 – 9 alumnes) 0,5 jornada
(1 -10 alumnes) 1 sencera
(10-14 alumnes) 1,5 jornades i mitja.
(+15 alumnes) 1,5 mínim.
Hi ha un total de 891 aules d’acollida, més 21 d’acollida accelerades. “Previsió” d’arribar a 1000.
Propera mesa: es tractarà la resolució majors de 55 (reducció de 2 hores lectives) i les adjudicacions d’estiu del personal interí.