ACOLLIM, EDUQUEM O ASSENYALEM? EL #PRODERAI A DEBAT

 
El Departament d’Ensenyament i el Departament d’Interior tenen intencions d’implicar el professorat dels centres educatius en l’aplicació del PRODERAI: Protocol de Detecció del Radicalisme Islàmic als centres educatius. Aquest fet significaria que les persones que ens dediquem a la docència fem de delators de certes conductes que segons els participants en l’elaboració d’aquest document haurien decidir que són indicadores d’un procés de radicalització encaminada a realitzar actes terroristes.
 
Des de CGT Ensenyament hem estat crítics des d’un bon inici i hem estat impulsors i participants per tal d’obrir aquest debat a l’opinió pública i alertar de les greus consequüències que tindria la implantació d’aquest protocol.
 
El 30 de novembre, el grup Ensorrem Fronteres de CGT Catalunya, juntament amb CGT Ensenyament van organitzar una xerrada debat per parlar d’aquest tema. Compartim el vídeo:
 

 
 
Afegim també enllaços a altres articles que ja hem publicat amb antelació a més a mes d’una anàlisi recent publicada a La Directa:
 
 
 
     – Control policial a les aules de Vicent Almela i Ainhoa Douhaibi (publicat a La Directa) 
 
     – Educació, no vigilància (sobre el protocol del Regne Unit anomenat PREVENT). Al final de l’article hi ha referències en anglès que analitzen el tema.
 
    – Es busca professorat confident (Marta Minguella)
 
 
 
DOCUMENT DEL PROTOCOL que es pretén aplicar.