[Comunicat] CGT s’aixeca de la mesa sectorial per considerar inadmissible les propostes de la consellera davant les demandes laborals i educatives

El sindicat CGT s’ha aixecat avui de la mesa sectorial d’Educació perquè considera que el Departament i la nova consellera, Anna Simó, estan retrocedint respecte a les negociacions anteriors. Després de mesos des de l’inici de curs, no hi ha cap proposta de millora sobre la taula.

Aquest matí s’ha celebrat la mesa sectorial d’Educació per tractar les condicions laborals del professorat i la reversió de les retallades. Una mesa que arriba tard i amb poca voluntat per part del departament, ja que ha sigut exigida pels sindicats de manera reiterada.

El Departament fa servir la mesa per blanquejar la seva imatge, ara, simulant que negocia les condicions dels i les docents, però lluny d’això, l’únic que fa, és allargar la situació en el temps sense oferir millores ni mesures reals. Cal recordar que a finals del curs passat, fruit de jornades de lluita, es va aconseguir negociar amb l’antic conseller la reversió de tres de les retallades, amb el compromís clar de començar a aplicar-ho aquest curs. Ara, però, el departament s’excusa amb la manca de pressupost per dur a terme aquell compromís sorgit de la negociació i l’esforç de les treballadores.  És per això que nosaltres, ja no exigim negociació, sinó mesures reals: exigim fets i no paraules!

Des de CGT recordem que el Departament d’Educació segueix molt lluny del 6% del PIB en Educació que preveu la mateixa LEC i exigim un augment exponencial de la inversió de manera immediata, que permeti la reversió de totes les retallades encara vigents, així com:

• Un augment salarial de com a mínim l’IPC real i que ens situï per sobre de la mitjana de les comunitats de l’Estat (actualment som els penúltims).
  • Un augment significatiu del personal educatiu i de suport que permeti una educació realment inclusiva.
  • L’estabilització real de tot el personal interí en frau de llei per la via d’un nou concurs de mèrits que prioritzi el temps treballat.

Cridem a les treballadores de l’educació pública a organitzar-se i no permetre el menyspreu del Departament cap a la nostra professió. Animem a no desistir i a participar en les mobilitzacions que es puguin convocar pròximament en defensa de les nostres condicions laborals i d’una educació pública, amb recursos i democràtica. Perquè, enfront d’un Departament que no escolta ni compleix, la lluita és l’únic camí

CGT ENSENYAMENT

COMUNICAT PDF

Anna Simó es presenta a la taula de negociació de millores a educació amb les següents propostes:

📌

Planificar un retorn de les retallades supeditades a l’aprovació de pressupostos = RES

📌

Posposar la reducció de 2 h lectives per a majors de 55 anys pel 2025/26 perquè no es poden permetre perdre més docents = RES de RES.

Ens hem aixecat de la Mesa, no volem formar part d’aquesta representació.
No acceptem el model de país d’Esquerra amb els governants millors pagats de l’estat i les docents pitjor pagades.