Comunicat, fotos i vídeos. CGT Ensenyament a la Marxa de la dignitat #22M

CGT Ensenyament vam viure un moment inolvidable participant a la Marxa de la dignitat #22M.

Persones de totes les edats arribades de diferents punts de l’estat espanyol van ocupar l’espai entre Atocha i la Plaça de Colón per a manifestar-se en contra de les polítiques antisocials i repressives del Govern i de les institucions que formen la Troica.

La Confederació General del Treball i els sindicats alternatius (COBAS, CSC, IA i SO) havien convocat una manifestació amb sortida a la Plaça de la Beata María de Jesús per a dirigir-se cap a la glorieta Atocha i confluir en el punt de trobada de les sis marxes. Una pancarta amb el lema “Unir les lluites cap a la vaga general” encapçalava la manifestació i estava portada per persones anònimes representants de diferents lluites laborals i socials. A proposta de la CGT estaven un treballador de Panrico, un acomiadat de Telemarketing, una dona en lluita contra la llei de l’avortament, un treballador de Telemadrid i un caminant de la marxa de Granada.

Desenes de milers de persones van partir amb el bloc de sindicats alternatius a la trobada de les sis columnes que s’havien donat cita en Atocha para iniciar la manifestació cap a Colón. La manifestació de les organitzacions alternatives va transcórrer en un gran ambient combatiu amb reiterades crides a la construcció d’una vaga general laboral i social. Els manifestants portaven pancartes i cartells contra les retallades en els serveis públics, els acomiadaments, la retallada de llibertats i els atacs al medi ambient.

El bloc d’organitzacions sindicals tenia previst realitzar un acte en la Plaça de Neptú, per a expressar davant la població la seva proposta de continuar amb la mobilització cap a una vaga general i social, però a causa del col·lapse produït per la massiva participació ciutadana es va haver de realitzar uns metres abans. L’actriu, Ivana Heredia, va obrir l’acte amb la lectura d’un manifest i la intervenció de cinc activistes socials i sindicals va tancar el mateix. La continuïtat de la mobilització, que ha suposat la Marxa de la Dignitat, amb l’objectiu de construir una vaga general laboral i social que possibiliti de manera determinant resoldre l’emergència social que està vivint la majoria de la societat va ser el missatge més reiterat pels oradors.

CGT calcula que més de 10.000 persones afiliades i simpatitzants es van desplaçar a Madrid. El sindicat va noliejar més de 80 autobusos i altres mitjans de transport, així mateix els seus militants han participat, des de distints col·lectius, en l’organització de trens i autobusos.

CGT dóna suport tots els actes previstos per als dies posteriors. El sindicat participa en l’acció “Envolta la Borsa” que tindrà lloc el 24 de març, així com en l’assemblea general de les marxes que se celebrarà el 25 de març.

22 de març de 2014.

* Fotos

* Vídeo

* Comunicat CGT Confederal

* Vídeo de Gabriel Pecot amb imatges de la manifestació de les Marxes de la Dignitat el 22M a Madrid.