[Comunicat unitari] El Departament trasllada una primera proposta de negociació després de l’èxit de la vaga de l’11F

Fa poques hores el Departament d’Educació ha fet arribar als sindicats amb representació a la Mesa Sectorial una primera proposta formal d’acord per iniciar-ne la negociació.

Volem ser clars: aquesta proposta és fruit directe de la vaga i de les mobilitzacions sostingudes del personal educatiu. Sense la pressió col·lectiva, no hi hauria hagut moviment. Es tracta, però, d’una proposta clarament insuficient i que queda molt lluny de les nostres reivindicacions.

Aprofitem per denunciar que el Departament ens ha fet arribar la proposta demanant confidencialitat però alhora n’ha fet públic el contingut de forma esbiaixada als mitjans. Per aquest motiu, hem decidit compartir-la públicament:

Demà, dijous 19 de febrer està prevista una mesa sectorial convocada a les 10h al Departament. Després de la reunió continuarem informant el conjunt del col·lectiu amb transparència sobre l’evolució de la negociació i en farem les valoracions oportunes. 

És fonamental que en aquest moment seguim organitzant-nos centres a centre i participem de totes les convocatòries de vaga i mobilització. Recordem que al març convoquem una setmana de vagues per territoris:

16/03: Baix Llobregat, Barcelonès i Consorci d’Educació de Barcelona

17/03: Penedès, Tarragona i Terres de l’Ebre

18/03: Alt Pirineu i Aran, Catalunya Central i Lleida

19/03: Girona, Maresme i Vallès Oriental i Vallès Occidental

20/03: Tota Catalunya amb manifestació unitària a Barcelona