Les famílies s’han convertit en finançadores del sistema educatiu públic català [Estudi FaPaC]

estudi-fapac-2019_la-contribucio-economica-de-les-families-al-sistema-educatiu-public-catala.pdfLa Federació d’Associacions de Mares i Pares d’Alumnes de Catalunya (FaPaC) ha presentat aquest dijous l’estudi La contribució econòmica de les famílies al sistema educatiu públic català, resultat de dos anys d’investigació sobre les dinàmiques dels pagaments que fan les famílies de l’alumnat dels centres educatius públics de Catalunya.

L’estudi, elaborat per l’Observatori de Dades de la FaPaC en col·laboració amb un grup d’investigació de llarga trajectòria en l’àmbit de l’anàlisi de dades, conclou que, efectivament, les famílies han hagut d’assumir els costos de l’infrafinançament del sistema educatiu públic per part del Departament d’Educació. Aquest copagament es duu a terme, d’una banda, mitjançant les aportacions que les AMPA/AFA fan als centres educatius i, d’altra banda, a través de les quotes que les famílies paguen directament als centres educatius.

estudi-fapac-2019_la-contribucio-economica-de-les-families-al-sistema-educatiu-public-catala.pdfPodeu consultar les conclusions de l’estudi descarregant la versió digital del document: estudi.

Recupereu el vídeo de la presentació de l’estudi:

Descarregueu la versió reduïda de l’informe.