Avui el Departament ens ha convocat a l’enèsima Mesa Sectorial d’Educació sense cap mena de documentació ni proposta sobre la taula, un desplegament de gairebé trenta persones fent una reunió infructuosa que només buscava netejar la cara de la consellera i del PSC, així com obrir un espai de visibilització als sindicats minoritaris de CCOO i UGT. Això sí, amb ampolles de vidre en comptes de les usuals gerres d’aigua de l’aixeta, hi havia mitjans.
Malauradament, com era d’esperar, ha estat una reunió buida de contingut, amb extensos parlaments i cap mena de diàleg.
No només ens hem trobat que no hi havia cap mena de documentació ni pla de treball, sinó que el Departament tampoc ha aportat cap mena de nova proposta que doni peu a poder avançar en el desbloqueig del conflicte.
Ha estat una reunió innòcua, on la part social ha tornat a explicitar el descontentament i la frustració de les treballadores d’educació i el Departament únicament s’ha dedicat a omplir-se la boca sobre una negociació inexistent i plantejant de fer un nou calendari de negociacions per poder allargar el conflicte in aeternum.
A continuació, adjuntem els apunts de la reunió:
Ordre del dia:
1.- Estat de la situació.
2.- Propostes per a solucionar el conflicte educatiu.
Intervenció de la consellera:
La sessió ha començat amb la intervenció de la consellera reconeixent que era el primer cop que assistia a una mesa i desconeixia el seu funcionament. Ha demanat que no durés més de dues hores i que es fes un esforç de responsabilitat per tal de sortir d’aquesta reunió amb acord.
Ha parlat de l’acord signat, tot repassant les millores que incloïa i afirmant que era prou ampli per a fer-ne un bon desenvolupament.
Ha afirmat que són conscients que estan en una situació de conflicte i que la seva voluntat és sortir-ne. Afirma que després de la intervenció dels sindicats ens exposaran la proposta que porten sobre la inclusiva.
Ens demanen que parlem del què i no del com.
Ens proposen un calendari per seure cada dimarts i dijous.
I dona pas a la ronda de sindicats preguntant si ens sembla bé i si desencalla la situació que es comenci parlant d’inclusiva.
Comença la ronda de sindicats:
Intervenció de la CGT:
Anem tard, no hem parlat amb vostè i sí amb molts mossos d’esquadra.
No hi ha documents per a discutir.
El fals acord firmat només amb CCOO i UGT buida de contingut la mesa, ja que deriva molts aspectes a la comissió de seguiment del mateix acord. Aquesta comissió s’ha d’eliminar ja!
L’espai de negociació ha de ser el Comitè de vaga!
Volem propostes concretes amb antelació per poder-les analitzar.
S’està degradant l’educació pública, la situació és d’emergència educativa, per això volem un calendari de màxim tres anys per tal d’arribar al 6%.
Resposta de la consellera:
La consellera continua enrocada en desplegar el que va pactar d’esquena a la plantilla i afirma que cal convèncer els docents i a la comunitat educativa. Això és una falta de respecte a totes les treballadores en lluita.
Volen començar per fer una proposta sobre inclusiva sense tancar la porta a res, però tampoc obren la possibilitat a invertir més.
Segons la consellera no volen deixar fora a ningú, i per això ens insten a sumar-nos a l’acord.
Conclusió de la CGT
La reunió no ha servit per avançar. L’estratègia del Departament d’educació i del govern del PSC per dilatar el temps no servirà per desmobilitzar.
Són ells qui s’han exclòs i no han buscat el consens de la plantilla i les organitzacions sindicals. Intenten rescatar a CCOO i la UGT en lloc de fer propostes.
Exigim una proposta completa d’acord per escrit abans de dimarts amb calendari d’aplicació i pressupost per resoldre el conflicte.
Instem al Departament a mostrar voluntat negociadora real i a reunir-se amb el comitè de vaga, és a dir, amb els sindicats convocants. Aquest és l’òrgan adient per resoldre el conflicte i no pas la Mesa Sectorial, amb CCOO i UGT presents i, en canvi, sindicats convocants exclosos.
Cap acord sense consulta a les treballadores i treballadors de l’educació.