Mobilitzacions 0-3: Manifestació i vagues. Un març que farà història!

El 0-3 ja no pot més!

Fa massa temps que sostenim condicions impossibles, condicions que impacten directament en el benestar de la petita infància i que condicionen i afecten el seu desenvolupament. Per això i per molt més des de la CGT ens sumem a totes les mobilitzacions educatives del març.

Iniciem el nostre cicle de lluita dissabte 14 amb la MANIFESTACIÓ UNITÀRIA convocada per la Plataforma 0-3. Aquesta mobilització servirà per posar damunt de taula de manera clara i amb contundència que el 0-3 necessita millores urgents, a la vegada que ens servirà per saber i valorar en quin punt es troba el sector, per a decidir de manera unitària quins han de ser els següents passos a seguir per aconseguir un 0-3 digne a tot el territori. No hi falteu, hem de ser moltes per tal d’aconseguir exercir una pressió real cap al Govern!

Durant la setmana del 16 al 20 de març, i dins el context de la vaga educativa, des de la CGT hem convocat a tots els subsectors relacionats amb el món de l’educació. Donat que creiem que el 0-3 encara no està del tot organitzat per fer una vaga en solitari (perquè la diversitat de models a la que ens trobem abocats ens dificulten molt la xarxa i la lluita coordinada del sector), hi ha molts territoris i moltes professionals amb ganes de sortir al carrer a defensar i reivindicar tot el que fa tants i tants anys hem sostingut dins les escoles. Per aquest motiu, i perquè hi ha condicions que sí que poden modificar-se des del Govern amb una nova llei o decret, i que, per tant, no caldria entrar a tractar en meses sectorials ni amb les patronals, l’afiliació de la CGT ha apostat perquè durant aquest cicle de lluita les treballadores del 0-3 que treballen en una escola bressol o llar d’infants pública puguin afegir-se a les vagues del seu territori del dia 20, i així puguin fer visible les seves reivindicacions, sigui cap a l’administració local o l’administració autonòmica.

Ara és el moment, ja que en el Parlament s’està parlant d’una nova llei pel 0-3 i pel que sabem els polítics tan sols estan parlant de gratuïtat i universalitat… Les que treballem el 0-3 sabem que ni de bon tros això és suficient, i per això cal que deixem ben clar el què el 0-3 necessita. La CGT, a través del preavís de vaga, hem citat quatre motius principals:

  • Baixada de ràtios a més de la meitat (tal com estableixen les recomanacions UE)
  • Recursos per garantir qualitat i inclusió.
  • Millores laborals i homogeneïtat.
  • Reconeixement de l’etapa educativa.

Juntes alcem la veu en defensa del 0-3, perquè el 0-3 ja no pot més i com molt bé sabem necessita un canvi urgent, per la petita infància i les professionals que hi treballen!

Juntes sortim a exigir el dret a un 0-3 públic per tothom, que permeti garantir drets i abaixar les ràtios a més de la meitat, tal com estableix la UE.

Juntes hem d’aconseguir que el govern doni resposta a les nostres necessitats i que posi fi a les mancances i desigualtats! 

*Per saber-ne més, o mantenir-vos informades, podeu visitar l’Instagram de @cgt_03_catalunya o escriure’ns a [email protected].

* Comunicació de vaga.