Què implica i què pot implicar el 155. Propostes per respondre-hi

Què implica i que pot implicar el 155. Propostes per respondre-hi
Només l’organització i la mobilització tombarà el 155 i els atacs de l’Estat
 http://cgtense.pangea.org/spip.php?article5009#.Wi2MiDeDPIU

L’aplicació de l’article 155 ha suposat ja el cessament de tot el Govern de la Generalitat de Catalunya i de més de 140 alts càrrecs de totes les Conselleries i Departaments, la dissolució del Parlament i la convocatòria imposada d’eleccions per al proper 21 de desembre en un context de repressió que inclou empresonaments, escorcolls, vulneració de drets, vigilància i amenaces.

Alguns efectes del 155 es tradueixen en la suspensió de qüestions administratives que afecten a diversos Departaments, i la incertesa de si es duran a terme les mesures que s’havia compromès a implementar el Govern cessat i com es faran, (per exemple la convocatòria d’oposicions aprovada pels propers mesos).
En l’àmbit educatiu, l’Estat ha intervingut totes les Direccions Generals del Departament d’Ensenyament i les Subdireccions Generals d’Inspecció i de Llengua, justament les que permeten prendre mesures contra els àmbits que més estan amenaçant: la immersió lingüística i el propi col·lectiu docent.
Denúncies per adoctrinament i 155

La confluència d’assenyalaments, amenaces, inseguretat jurídica (amb empresonaments i imputacions que diversos/es juristes consideren que no tenen base legal) i la intervenció institucional per la via del 155 pretén d’una banda desestabilitzar, dividir la comunitat educativa i imposar la por i el silenci en el conjunt de l’escola pública catalana i en particular en el nostre col·lectiu. Però també, suposa les bases per anar més enllà i, si els cal, ampliar la purga que han començat per dalt i aplicar-la també als i les docents que ho considerin. De moment, han hagut d’anar a declarar vuit docents per “presumptes delictes d’incitació a l’odi” que estan actualment en “llibertat amb càrrecs” i hi ha d’altres processos d’investigació oberts.
Els qui ens acusen d’adoctrinar el nostre alumnat són els mateixos que volen suprimir o minimitzar del currículum escolar matèries com la filosofia, i allunyar de les aules els debats, el pensament crític i l’anàlisi dels paràmetres que generen les injustícies socials. Ens volen imposar la doctrina del silenci, de la por, l’acceptació i l’assimilació d’aquesta anormalitat. Els qui ens assenyalen també són els mateixos que defensen el finançament amb diners públics de centres de l’Opus Dei, finançant així la segregació per sexes i l’adoctrinament religiós i perpetuant el model dual de xarxa pública-concertada, que no contempla una premisa bàsica com la igualtat d’oportunitats.
Des de CGT Ensenyament hem denunciat formes que al nostre parer representen la institucionalització de l’adoctrinament en benefici del capital i de l’església, com per exemple la presència de la religió com una matèria avaluable a l’ensenyament públic, el voluntariat forçós de l’alumnat de l’ESO, la introducció de l’EFEC i altres mesures legitimades per la implantació de la LEC i la LOMCE. Alhora insistim en denunciar l’aplicació de protocols com el PRODERAI (Prevenció, detecció i intervenció de processos de radicalització als centres educatius) de caire islamòfob i discriminatori. 

És aquest adoctrinament institucional, juntament amb la manca de recursos i de democràcia als centres el que limita i condiciona la nostra tasca docent i la nostra voluntat de construir una escola lliure, democràtica, de qualitat, plural, intercultural, acollidora, respectuosa i coeducadora.
L’atac a la immersió lingüística 

El model d’immersió lingüística de l’escola catalana és l’altre eix que qüestionen des de fa temps els mateixos sectors que han aplicat el 155 i ho fan repetint falsedats sobre les dificultats de l’aprenentatge del castellà que pateix el nostre alumnat, no es preocupen ni per contrastar comparatives que situen Catalunya per damunt de la mitjana de l’estat pel que fa al nivell d’adquisició de llengües.
La immersió lingüística, model avalat internacionalment i que a Catalunya va ser impulsada per comunitats educatives majoritàriament castellanoparlant, ha demostrat ser una eina eficient, no només per a l’aprenentatge lingüístic i per a la preservació de la llengua catalana, sinó també per a la pròpia cohesió social de l’alumnat amb independència del seu origen.
Només la mobilització tombarà el 155 i els atacs de l’Estat 

És inqüestionable que des de CGT Ensenyament hem denunciat reiteradament les polítiques educatives del Govern de la Generalitat pel que fa a les retallades i a la manca de democràcia als nostres centres educatius emparada en la LEC. Això però, no farà que restem impassibles davant els gravíssims atacs que estem patint ara per part de l’Estat.
Ara, es fa més necessari encara defensar i fomentar el pensament crític i el debat amb el nostre alumnat i també entre el propi col·lectiu docent. Des de CGT Ensenyament sempre hem defensat que només lluitant obtindrem victòries i ara reiterem que només lluitant aturarem el 155 i la repressió de l’Estat. En aquest sentit us proposem:
- Informeu-nos de qualsevol denúncia, amenaça o ordre que pugueu rebre al vostre centre i que qüestioni o vulneri la vostra tasca docent.
- Impulseu Assemblees de treballadores i/o de la comunitat educativa als vostres centres i/o zones per parlar sobre l’actual situació i com podem fer-hi front col·lectivament.
- Participeu de les mobilitzacions que es seguiran duent a terme i traslladeu-nos propostes d’acció i mobilització.
– Organitzeu-vos als vostres centres, zones, espais locals (CDRs, assemblees de barri) i també sindicalment.

Ara més que mai, us animem a lluitar amb nosaltres a CGT Ensenyament!

Altres publicacions: http://cgtense.pangea.org/spip.php?article4976

Deixem de ser una illa-CGT ENSENYAMENT TARRAGONA