Resposta des de CGT Lleure al comunicat del CCOO Lleure educatiu i sociocultural de maig de 2023

Coincidim amb CCOO en la precarietat la que què estem sotmeses les treballadores del lleure: la inflació desbocada s’ha afegit als sous miserables i jornades parcials que estan suposant per al sector sobreviure al límit de les nostres possibilitats econòmiques i amb afectacions greus sobre la salut física i psicològica de les treballadores.

Com a sindicat, des de la CGT estem cada vegada més presents en el sector del lleure. Representem a més de la meitat de les treballadores de les empreses dels centres cívics de Barcelona, i com a tal hem llançat una plataforma de treballadores “cultura i lleure en lluita”, que treballen al sector lleure sociocultural de la ciutat de Barcelona, on hi participen treballadores afiliades a diferents sindicats i moltes que no tenen cap tipus d’afiliació. Aquesta assemblea ja ha tingut diverses reunions amb l’Ajuntament de Barcelona, en les que s’estan explorant possibilitats de millorar les condicions laborals de les treballadores externalitzades dels equipaments de proximitat de la ciutat. Val a dir que Barcelona és la ciutat on la vida és més cara de tot l’estat.

Des de Culturailleurenlluita hem parlat amb els sindicats UGT i CCOO per tal de compartir la necessitat d’unir forces sindicals en un moment tan complicat.

Ara ho tornem a fer amb aquest escrit llençant una proposta en base al comunicat de CCOO «el temps de la negociació s’esgota i si no tenim resultats aviat, anirem al conflicte»

El «conflicte» del que parlem és una vaga i proposem declarar i accionar ja el conflicte, primer a través d’una convocatòria d’assemblea de les treballadores del lleure, estiguin o no afiliades a cap sindicat. L’assemblea seria per explorar les possibilitats d’una vaga que forci a les patronals a arribar a acords. Aquesta vaga seria durant els casals d’estiu del lleure educatiu i sociocultural, que tenen l’inici aquest juny….

Som conscients que és complicat, perquè la patronal sap que per treballadores tant precàcies és complicat sostenir una vaga. Tanmateix estem convençudes que una vaga recolzada per tots els sindicats, més la plataforma de les treballadores d’un dels serveis més precaris del sector, seria secundada, sense dubte, per la resta de treballadores del lleure, amb caixes de resistència que puguin pal·liar la pèrdua de diners que suposa una vaga.

Interpel·lem doncs a tots els sindicats amb representació del Lleure sociocultural i educatiu de Catalunya (USOC, CCOO i UGT) perquè es posicionin a favor d’una convocatòria de vaga en un futur immediat.

Restem a l’espera de resposta a la proposta.

Salut