DIJOUS 15 d’octubre. Vaga per a una Educació Pública de qualitat i segura! Posa’t la samarreta groga.

esquerda_vaga_9i15oct-2.pdfDesprés de la consulta feta al col·lectiu docent i d’haver-ho decidit assembleàriament, CGT Ensenyament convoquem, junt amb el Sindicat de Professors de Secundària (aspepc·sps), a dues jornades de vaga els dies 9 i 15 d’octubre. Exigim al Departament que inverteixi en els recursos necessaris per impartir l’educació presencial sense posar en risc la salut de la comunitat educativa. Convoquem el personal docent i laboral del Departament d’Educació, d’escoles bressol de la Generalitat de Catalunya i municipals, de centres educatius del Departament de Justícia i de centres educatius municipals.

CONCENTRACIONS 15 d’octubre:

Barcelona 11h Plaça Sant Jaume (Cartell PDF)

Tarragona 12h Serveis Territorials, Sant Francesc, 6. (Cartell concentració)

Cartell en pdf

vaga_15_oct_aspepc_cgt.png

ekmgttwwoaelh02.jpg

121447862_3391625614264071_584787896207184624_o.jpg

Es corroboren les pitjors previsions

Fa mesos que exigim al Departament d’Educació la reducció de ràtios en els termes que el mateix Conseller Bargalló i la ministra Celaá van anunciar el maig passat per aquest curs. És a dir, màxim 10-15 alumnes a Infantil i Primària i màxim 20 a Secundària. Així com l’adequació necessària dels espais per permetre la distància necessària entre l’alumnat. I un increment exponencial de les plantilles, per tal que l’augment de grups no es faci a costa de la pèrdua d’especialitats, desdoblaments i d’altres recursos per atendre la diversitat. Iniciat el curs lectiu, res d’això s’ha acomplert ni de lluny.

El Departament ha ignorat conscientment l’existència de la Covid en la confecció de les plantilles per tal d’estalviar-se contractacions amb vacant de tot el curs. Començat el setembre, s’han anat incorporant docents a comptagotes i molts centres, sobretot els de les zones amb més densitat de població (i per tant amb més necessitat de reducció de ràtios), hem hagut de començar amb 25 o més alumnes a primària i amb 30 o més a secundària fent impossible la distància de seguretat que tant demanen els governs en altres contextos. I als centres a on sí s’ha pogut reduir la ràtio a 20, la manca d’increment de plantilles ha forçat a desmuntar desdoblaments, reforços i en definitiva, els ja insuficients recursos d’atenció a la diversitat i a les necessitats educatives especials. A més, la manca de noves contractacions de docents i la reassignació forçada dels existents en matèries de les quals no en són especialistes, confirma la poca voluntat del Departament en mantenir la qualitat educativa i el desinterès en convertir els centres en quelcom més que un mer aparcament.

A això cal afegir la disparitat de recursos i les dificultats organitzatives que pateixen els centres per la manca d’instruccions i els canvis constants de criteris per part del Departament que generen desconcert i el desbordament dels equips directius i docents.

Menyspreu i risc per a les treballadores

La manca de gestió del departament afecta directament la salut de les persones. S’està obligant a anar als centres a persones vulnerables, mentre altres treballadores segueixen a l’atur esperant un nomenament.

El procés d’oposicions afegeix un risc i estrès que s’hagués pogut evitar (Catalunya és l’únic territori on no s’han ajornat). Aquest procés genera una gran concentració de persones que es prohibeixen en altres contextos, i també afegeix dificultats organitzatives a les ja existents. El Departament hauria pogut aprofitar l’oportunitat per obrir un procés d’accés a la funció pública basant-se en un concurs de mèrits, però tampoc ho ha fet.

A diferència d’altres comunitats, a Catalunya no s’han fet PCR al professorat, possiblement per no haver de fer totes les contractacions addicionals necessàries per substituir els positius. Ara comencen a sortir casos amb el curs començat, que poden obligar a tancar línies o centres i a tornar a un ensenyament telemàtic ple de carències i que incrementa la segregació escolar.

La manca de respecte del Departament cap a les seves treballadores arriba al punt que, les mascaretes es distribueixen als centres amb el curs començat i no són FFP2 sinó higièniques (no considerades material sanitari ni EPI).

Aturem els centres per fer-los funcionar

Els i les docents volem treballar i poder impartir un ensenyament 100% presencial, de qualitat i amb seguretat sanitària. Però els recursos actuals no garanteixen cap d’aquestes qüestions. Les ràtios actuals de molts centres (25 o més a Primària i 30 o més a Secundària) no permeten una atenció personalitzada a l’alumnat. Fan impossible el manteniment de les distàncies de seguretat sanitària i per tant, és molt més probable que hagin de tancar i que patim confinaments al llarg de tot el curs.

En aquestes condicions, creiem que val més aturar els centres fent dues vagues o les que calguin que no pas haver de patir les conseqüències de no fer-ho durant tot el curs. Abans que haver de patir les conseqüències de no fer-ho durant tot el curs. Conseqüències que seran segur en forma de mancances educatives i augment de la segregació, però que també ho poden ser en forma de malaltia de treballadores, alumnes o famílies per no haver disposat dels mitjans necessaris per evitar-ho.

Seguim treballant per un pla de lluita unitari

Des de CGT hem estat treballant per tal d’arribar a mobilitzacions i vagues unitàries i seguim cridant la resta de sindicats a adherir-se i participar-hi. En qualsevol cas, creiem que les vagues convocades són absolutament necessàries i esperem que així ho entengui el màxim professorat possible, més enllà de la seva filiació sindical.

Alhora, si el Departament no assumeix les demandes plantejades, caldrà seguir pressionant amb noves convocatòries de mobilitzacions i vagues i esperem que aquestes puguin ser el més unitàries possible.

Cridem a totes les treballadores de l’educació pública a difondre aquesta convocatòria i a debatre als centres sobre la necessitat de fer-la. Ens hi juguem l’educació de l’alumnat i la salut de tota la comunitat educativa!

EXIGIM:

  • Reducció de ràtios: 10-15 a EI-PRI; 20 a Secundària. A escoles bressol; 5 per lactants, 9 per caminants i 15 per grans.
  • Increment de plantilles necessari per reduir les ràtios sense afectar a les especialitats, atenció a la diversitat i de suport als alumnes amb NEE.
  • Dotació de personal sanitari a cada centre.
  • Substitució de les treballadores vulnerables que no es poden incorporar als centres.
  • Dotació de tot el material necessari als centres (mascaretes FFP2 i pantalles facials, hidroalcohols, termòmetres).
  • Increment dels recursos necessaris per part del departament i ens locals per garantir l’aplicació dels protocols de neteja i desinfecció als centres.
  • Permís retribuït no recuperable per a les treballadores i els treballadors amb menors al seu càrrec en situació d’espera de resultat de PCR, aïllament o quarantena.

Veure demandes del preavís de vaga.

vaga_educativa_perfil_2.jpg

concentracio_vaga_9_oct_aspepc_cgt.png

Cartell en pdf concentració Barcelona

concentracio_lleida.jpg

Cartell en pdf concentració Lleida

concentracio_tarragona-3.jpg

Cartell en pdf concentració Tarragona

Carta a les famílies

vaga_educativa_perfil_1.jpg

Cartell en pdf

Cartell en pdf concentració Barcelona
Cartell en pdf concentració Tarragona

Cartell en pdf concentració Lleida

vaga_9i15_oct_aspepc_cgt-4.png

aturem_els_centres_per_fer-los_funcionar_4_.png

aturem_els_centres_per_fer-los_funcionar_1_-2.png

aturem_els_centres_per_fer-los_funcionar_2_.png

photo5764965732352898070.jpg

photo5764965732352898072.jpg

photo5765106933697721516.jpg

aturem_els_centres_per_fer-los_funcionar_8_.png

aturem_els_centres_per_fer-los_funcionar_9_.png

aturem_els_centres_per_fer-los_funcionar_7_.png

aturem_els_centres_per_fer-los_funcionar_5_-2.png

aturem_els_centres_per_fer-los_funcionar_3_-2.png

aturem_els_centres_per_fer-los_funcionar-3.png