MESA TÈCNICA ESCOLES RURALS     

Dimecres 7 de febrer CGT Laborals va participar amb la resta de sindicats que formem part del Comitè Intercentres a la MESA TÈCNICA D’ESCOLES RURALS.

En aquesta mesa s’ha demanat el canvi de categoria laboral de les treballadores de les llars d’infants integrades a les escoles rurals. Estan contractades com a TEEI i demanem que aquestes places es reconverteixin a EDU (educadores de llar d’infants) la qual és una categoria laboral superior i el sou també. També s’ha demanat que es contempli una adequació d’aquesta categoria a les Escoles Rurals i que aquesta modificació de categoria no perjudiqui les treballadores actuals.

CGT exigeix aquest canvi perquè les treballadores fan funcions de categoria superior, tutoritzen infants. No volem un sou més baix per fer les mateixes funcions que les EDU!

Gràcies a l’acció sindical de CGT la resta de sindicats també s’han sumat a la demanda del canvi de categoria laboral, proposta que CGT ja va demanar a la primera mesa tècnica d’Escoles Rurals  el 26 de juliol del 2023.

També s’ha demanat que el personal de reforç a les llars d’infants integrades a l’Escola Rural sigui personal laboral (Educadores de Llar d’Infants).

Per últim, CGT laborals ha recordat al Departament d’Educació la injustícia de què no es reconegui l’experiència laboral com a treballadores del departament a les extreballadores del pla pilot les quals van iniciar el projecte d’integració de les llars d’infants a les escoles rurals amb la supervisió de la direcció de l’escola i la inspecció, però amb l’única diferència de què el pagador era l’Ajuntament. Moltes d’aquestes treballadores segueixen a l’atur.

Des de CGT laborals agraïm la participació a totes les persones que vau assistir a les concentracions pel reconeixement de les TEEIS en escoles rurals. La nostra força sou vosaltres!!!

Les mobilitzacions són necessàries per la lluita de les millores laborals i també per visibilitzar les problemàtiques laborals.

Juntes som més fortes!

EntreTotesTot!

CGTLaboralsEnsenyament