Compatibilitats (personal docent)

Per a la realització d’una segona activitat de caràcter públic o privat del personal docent amb destinació en centres, serveis territorials o serveis centrals, es requereix l’obtenció de l’autorització de compatibilitat corresponent.

​Sol·licita la compatibilitat

Durada

Un curs acadèmic complet, tot i que restarà sense efectes en el cas de canvi de lloc en el sector públic o de modificació de les condicions de treball en el decurs del mateix.  

La suma de jornades de l’activitat pública principal i l’activitat privada no pot superar la jornada ordinària de l’Administració incrementada en un 50%.​

Si la resolució aprecia que les activitats o els llocs de treball declarats resulten incompatibles, i l’interessat no ha efectuat l’opció d’un d’ells abans de la seva presa de possessió, s’entendrà que opta pel nou lloc de treball, i que resta en la situació administrativa corresponent.

Jornada i remuneracions

Les remuneracions totals que es poden percebre com a conseqüència de compatibilitzar activitats públiques, no podran superar la retribució que li correspongui per l’activitat principal, estimada en règim de jornada ordinària, incrementada d’acord amb els percentatges següents.

La suma de jornades de l’activitat pública principal i l’activitat privada no pot superar mai la jornada ordinària de l’Administració incrementada en un 50 %.

Les remuneracions totals que es poden percebre a conseqüència de compatibilitzar activitats públiques, no poden superar la retribució de l’activitat principal, estimada en règim de jornada ordinària i incrementada d’acord amb els percentatges següents:

  • Grup A1 i A2 o equivalent: un 30 %.
  • Grup B o equivalent: un 35 %.

Personal docent ​del Departament d’Educació i Formació Professional que vol compatibilitzar una segona activitat pública o privada.

Descripció del trà​mit

Per dur a terme una segona activitat de caràcter públic o privat, l’empleat o empleada públic ha d’obtenir-ne l’autorització de compatibilitat, presentant prèviament la declaració d’activitats a l’Administració​:

  • Activitats públiques: la regulació de les incompatibilitats estableix, de manera excepcional, la possibilitat de desenvolupar una segona activitat al sector públic, si bé aquesta possibilitat resta sotmesa a l’interès públic que eventualment determini el Govern mitjançant un acord de govern.
  • Activitats privades: és possible autoritzar el desenvolupament d’activitats secundàries sempre que no impedeixin o interfereixin el compliment estricte dels deures inherents a l’activitat pública, ni comprometin la independència o imparcialitat del personal que fa una activitat de caràcter públic, i d’acord amb les limitacions i condicions de la normativa d’incompatibilitats, així com amb els criteris tècnics del Departament d’Educació i Formació Professional.

Vali​desa

La resolució individualitzada que emet l’Administració, per la qual es concedeix la compatibilitat només té validesa per al curs acadèmic corresponent i per al lloc de treball concret. 

Per tant, aquesta validesa:

  • ​no tindrà efectes si la persona canvia de lloc de treball en el sector públic o es modifiquen  les condicions del lloc de treball;
  • s’ha de renovar cada curs acadèmic.​

Si la resolució estableix que les activitats o els llocs de treball declarats són incompatibles, i l’interessat no n’ha triat un dels dos un abans de la pressa possessió, l’Administració entendrà que opta pel nou lloc de treball, i que resta en la situació administrativa corresponent.

Documentació del personal docent

Certificat del centre públic on es presten serveis aquest curs, emès pel secretari/ària del centre amb el vistiplau del director/a, on es faci constar l’horari setmanal i la dedicació en hores (lectives i complementàries). Aquest document no l’ha d’adjuntar el personal docent adscrit als serveis centrals del Departament d’Educació. 

A més, segons la segona activitat que es vol compatibilitzar, cal adjuntar:

  • Empresa privada: certificat del director/a o cap de personal, on es faci constar la dedicació, horari setmanal i nombre total d’hores setmanals durant aquest curs.
  • Professor/a​ associat a temps parcial a la universitat: certificat de la universitat corresponent on consti el període de contractació, la dedicació i distribució horària i les percepcions econòmiques.
  • Administració pública: certificat emès pel secretari/ària o cap de personal, on es facin constar el nombre d’hores setmanals i la distribució horària, així com les percepcions econòmiques.

Requeriment de documentació complementària

Si el Departament requereix que es presenti documentació complementària, emetrà una comunicació o notificació a la persona interessada, la qual rebrà un avís de posada a​ disposició de la comunicació o notificació a l’adreça indicada en el formulari de sol·licitud.

Per accedir a aquesta comunicació o notificació, cal accedir al Portal de notificacions e-NOTUM o bé a l’enllaç de l’avís de la notificació. Es pot fer l’aportació de documentació per qualsevol d’aquestes vies:

Per a més informació, consulteu l’apartat Com accedir i fer seguiment dels meus tràmits.

Resol​​ució​ 

Quan el Departament resol la sol·licitud de compatibilitat, n’informa a la persona sol·licitant per ATRI.

Recursos contra la resolució​

1. Recurs potestatiu de reposició: la resolució desestimatòria inclou un enllaç per fer el recurs de forma electrònica, davant l’òrgan que ha dictat l’acte, en el termini d’un mes a comptar de l’endemà de la publicació o notificació.

  • Ar​ticles 123 i 124 de la Llei 39/2015​, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
  • ​Article 77 de la Llei 26/2010​, del 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.

2. Recurs contenciós administratiu: contra la resolució emesa, que exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu competent, en el termini de dos mesos a comptar de l’endemà de la notificació o publicació.

  • ​Arti​cle 46 de la Llei 29/1998​, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Desistiment de la sol·licitud

Desistiment a la sol·licitud

Organisme resp​​​onsable

  • Direcció de Serveis
  • Direcció General de Professorat i Personal de Centres Públics​

N​​ormativa 

Data d’actualització: 26.8.2024