No són reforços, són necessitats estructurals!

Exigim que aquests mal anomenats reforços COVID-19 siguin reconvertits en plantilla estructural, com una mesura de reversió de les retallades.

S’estima que falten 4.392 docents per reduir les ràtios i manca també personal educatiu de suport a la docència. Aquest augment és imprescindible per fer desdoblaments i reforços a l’aula. A més, representa una mesura necessària si volem caminar cap a un sistema realment inclusiu i fer efectiu el contingut del Decret d’escola Inclusiva (150/2017).

Aquest curs està sent atípic en molts sentits, el Departament d’Educació s’ha tret de la màniga una actuació que ell mateix qualifica de provisional: els anomenats reforços COVID-19, que signifiquen una ampliació de dotació de professorat.

La figura dels reforços COVID ha permès, sobretot, abaixar sobre ràtios. Evidentment, menys alumnes equival a una atenció més personalitzada i a una metodologia més significativa. Una altra categoria que s’ha incorporat aquest curs ha estat la d’educadores i educadors socials, que han pogut fer un seguiment dels infants amb necessitats específiques.

Ara bé, aquesta incorporació de personal, que a priori ens ha semblat una bona notícia, ha anat acompanyada del que ja comença a ser una pràctica habitual per part del Departament d’Educació, la precarietat laboral. Així doncs, reforços COVID i educadores i educadors han vist com se’ls iniciava el contracte al 7 de setembre, i no a l’1, coincidint amb l’inici de curs. Amb els perjudicis que aquest fet comporta, tant per a la tasca preparatòria, com per a les condicions laborals. Altres greuges i abusos són l’impagament de l’exercici de la tutoria. Si ho posem numèricament, veiem com la promesa inicial de 3.200 contractes, s’ha reduït a 2.482, ja que en molts casos la incorporació ha estat a mitja jornada. En resum, 718 dotacions menys de les previstes, i 1.908 menys de les que en realitat serien necessàries.

La trista realitat és que al Departament li ha calgut una pandèmia per invertir en uns recursos que haurien de ser estructurals, si el que volem és vetllar per un sistema educatiu que doni una resposta de qualitat i a l’alçada de les necessitats actuals. Sabem, però, que aquests recursos no estan garantits, que els reforços COVID i educadores i educadors s’han incorporat de forma provisional. Per això des de CGT Ensenyament treballem per la seva consolidació.

Des de CGT Ensenyament exigim al Departament que aquests mal anomenats reforços COVID-19 siguin reconvertits en plantilla estructural, com una mesura de reversió de les retallades i exigim que s’avanci en la implementació de més mesures destinades a reforçar l’ensenyament públic i de qualitat, en benefici de les classes populars.

Des de CGT Ensenyament ens comprometem a lluitar per aconseguir que aquestes mesures provisionals es converteixen en estructurals.