Roda de premsa de CGT ensenyament Ponent

COMUNICAT DE PREMSA

OPOSICIONS DE MESTRES I PROFESSORS.
CANVIS I MÉS CANVIS I TOT CONTINUA IGUAL.
L’INFORME DE LA DESINFORMACIÓ.

El Departament d’Educació ens té acostumats, any rere any, a fer canvis en el sistema d’accés dels mestres i professors que no modifiquen res de substancial. Aquest any, amb un retard considerable, ja que la convocatòria, que habitualment es fa al desembre, es va fer al març, deixant els opositors amb menys temps que mai per la preparació, no ha estat menys.

Després de canvis en els temaris, adaptacions a la LOCE, llei que mai es va aplicar, de la introducció en el procés de la confecció d’una programació didàctica amb criteris d’elaboració massa genèrics, aquest any ha tocat el canvi en el famós “Informe”. Tots els mestres i professors interins que ho desitgin, i ho sol•licitin, han pogut canviar una petita part de tot el procès, consistent en la defensa d’una Unitat de la Programació Didàctica que ha elaborat, per un informe, amb uns criteris d’avaluació poc definits. L’avaluació s’ha fonamentat en un difús “gens, poc, força i molt” associat a diferents ítems.

Aquesta ha estat la gran aportació d’aquest curs i no dóna resposta a una petició que hauria d’estar sobre la taula de negociació sindical: la doble via d’accés. El professorat que presta els seus serveis al Departament d’Educació des de fa anys en condicions laborals precàries com a interí, amb contractes d’un curs de durada, hauria de tenir un accés a part de la convocatòria general d’oposicions que valorés correctament el servei que està prestant a la Generalitat, assumint càrrecs, engegant projectes… El Departament, de la seva banda, només permet substituir una part insignificant del procès per un informe difús a càrrec de la direcció del centre, d’acord amb la inspecció, potenciant un procès que ja no té marxa enrera en l’atorgament de major poder a les direccions, fet que només condueix a un major sotmetiment del professorat i la potenciació de l’amiguisme, en detriment de la democratització dels claustres de professors.

Un any més la desorientació ha estat general entre els opositors, però també entre les direccions i del mateix Departament, que engega una aventura rere una altra (des de la Sisena Hora a Primària fins els plans de xoc a la Secundària) sense saber com sortir-se’n. Massa idees genials i massa poc contacte amb la realitat.

Cal establir la doble via d’accès pel professorat interí.

LA SISENA HORA I LES SEVES CONSEQÜÈNCIES
Al febrer la CGT va demanar la retirada de la Sisena Hora. En el primer curs de la seva aplicació ja s’ha constatat que era una mesura precipitada i innecessària. L’estudi elaborat per Joan Teixidó Saballs del Grup de Recerca en Organització de Centres (GROC) de la Universitat de Girona així ho constata. Podeu consultar-ho a www.joanteixido.org. Des de la Secció Sindical d’Ensenyament de la CGT de Ponent destaquem:

SUBSTITUCIONS SENSE COBRIR
I COBERTES SENSE L’ESPECIALITAT ADIENT.

Durant el curs hi ha hagut molts problemes per tal de cobrir les baixes del professorat. Substitucions de curta durada han quedat sense cobrir. Professors de secundària han hagut d’assumir classes a l’Educació Infantil i Primària sense tenir la preparació adient. Mestres no especialistes han hagut d’impartir especialitats per les quals no estan suficientment qualificats. La gestió del personal no ha estat l’adient.

UNA AGRESSIÓ CONTRA L’ESCOLA RURAL.
El Departament, davant dels impediments tècnics i humans, ha aturat l’extensió a tot el país, limitant-la als municipis de més de 5000 habitants. A Lleida només s’extendrà a Alpicat, Almacelles, Alcarràs, Agramunt i Guissona. Aquesta situació és una agressió directa a l’Escola Rural, que veu com pot acabar perdent alumnat en benefici de les escoles dels pobles més grans i les capitals de comarca.

AUGMENT DELS CONCERTS.
A aquest greuge comparatiu cal afegir l’augment dels concerts educatius amb l’Escola Privada. Mentre que s’han destinat 21 milions d’euros a la posada en funcionament de la Sisena Hora, que en aquest curs ha afectat al 80% de l’alumnat, el Departament destinarà 5 milions d’Euros per a 20 escoles per tal de fer gratuïtes totes les activitats complementàries que oferten. L’Escola Rural va quedant en inferioritat de condicions. La Generalitat “Catalanista i d’Esquerres” aposta per l’Escola Privada.

•DES DE LA SECCIÓ SINDICAL D’ENSENYAMENT DE LA CGT DE PONENT DEMANEM:

– La retirada de la Sisena Hora.
– La retirada dels Concerts Educatius.
– Destinar el personal docent contractat a la reducció de ràtios on es consideri necessari, a l’atenció a la diversitat, a l’augment i millora dels projectes d’innovació…
– Establir una Doble Via d’Accès que possibiliti que el professorat interí pugui, realment, fer valer l’experiència docent i els serveis prestats al Departament d’Educació.

SECCIÓ SINDICAL D’ENSENYAMENT
CGT-PONENT